توضیحات
موتور کامل سمند ملی و دنا
درای کیفیت عالی
قیمت مناسب مقرون به صرفه نصبت به تعمیر موتور
دارای فاکتور هلوگرام دار
صدای استاندار هنگام روشن شدن موتور
در موتور های احتراق داخلی ، نیروی تولیدی از انفجار سوخت و در نتیجه به حرکت در آوردن و چرخاندن قطعات داخلی موتور تولید می شود .
یکی از این قطعات متحرک ، پیستون می باشد و حرکتی خطی دارد هنگامی که این قطعه در محفظه سیلندر حرکت میکند باعث ایجاد کمپرس میشود ، عموماً اینگونه تصور می شود که این کمپرس فقط در محفظه سیلندر یعنی در فضای بالایی پیستون ایجاد میشود ولی در سمت دیگر پیستون یعنی فضای زیرین موتور هم هوا وجود دارد و این تحرک پیستون در این فضا هم باعث ایجاد کمپرس میشود .
در زیر موتور و در فضای زیرین پیستون قطعات حیاتی دیگری وجود دارند ، نظیر : شاتون ها / میل لنگ / یاتاقان ها و غیره این قطعات نیز دائماً در حال حرکت و چرخش هستند بنابراین باید با روغن روانکاری شوند .
پس تا اینجای کار متوجه شدیم که در زیر موتور ، هم هوا وجود دارد و هم روغن و این را هم میدانیم فضای زیر موتور محفظه ای بسته است و گفتیم که حرکت پیستون در این فضا ایجاد کمپرس میکند ، نتیجه همه این حالات باعث ایجاد بخار روغن میشود البته این نکته فراموش نشود که حرارت موتور نیز در این موضوع بی تأثیر نیست زیرا دمای بالا رابطه مستقیم با افزایش تبخیر مایعات دارد و خب روغن نیز مایع است .
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.